Internett er i dag en grenseløs verden med store mulighter. For mange bedrifter som i dag starter opp er webben salgskanal nr 1. Her er det viktig å finne rett leverandør til ditt behov.
Utforming av logo / profil
Den profil du velger vil gjenspeile seg i det førsteinntrykk kundene får av deg. Førsteinntrykket er i svært mange situasjoner forskjellen på en ny kunde eller ikke. Her er det svært mange bedrifter som har "skulket i timen".
Det er svært viktig å ha en strategi på hvordan man skal fremstå i markedet. Dette bør gjenspeile seg i hvilken profil bedriften velger på sin logo, sine trykksaker, skilting, kundebrev, salgsmetoder.....altså hele det bildet som bedriften gir ovenfor markedet.
Å gjøre en slett jobb her, vil i de fleste tilfeller bety at man om kort tid "må gå veien på nytt". I tillegg til ny design, skal markedet informeres og ny identitet bygges. Dette er svært ressurskrevende, og unødvendig dersom designarbeidet blir riktig utført i starten. Dersom man selv ikke har kunnskap eller bakgrunn til å løse disse oppgavene, er det vel invisterte kroner å få hjelp eksternt.
Problemet for mange små bedrifer er kostnadene forbundet med dette. Vær nøye med hvilke byrå du velger som din samarbeidspartner. Be om pristilbud, eller gi byrået et budsjett å arbeide etter før arbeidet igangsettes. Se gjerne etter byrå som kan vise til resultater for bedrifter i lignende bransjer som din egen, og som kjenner markedet du er i. Kontakt gjerne et byrå som arbeider med små bedrifter, og som har tid og lyst til å prioritere deg som liten kunde. Noen reklamebyårer arbeider kun med store bedrifter (med store budsjetter) og store kampanjer, de er mest sannsynlig ikke rette byrå for en gründer. Det finnes derimot gode lokale alternativer som gjør en grundig jobb for en fornuftig pris. Enkelte trykkerier har også egne grafiske avdelinger.
Dersom du ønsker hjelp til utforming av logo, trykksaker, brosjyre, skilt etc, har vi i Bedre Betingelser samarbeide med flere aktører som er konkurransedyktige både på pris og kvalitet.